2022-11-15 11:30

Rollen som Executive Vice President för våra kommersiella regioner blir permanent

Så som tidigare kommunicerats tog Manfred Hargarten, EVP Commercial för våra centrala och södra regioner, över som ansvarig för alla kommersiella regioner som en temporär lösning redan i september. Detta efter en förändring i ledningen där Nicklas Bengtsson, tidigare EVP Commercial för de norra, östra och västra regionerna, tog över som Affärsområdeschef för BioPak. Rollen som Executive Vice President för samtliga kommersiella regioner blir nu permanent med omedelbar verkan.

“Att få leda hela vår kommersiella organisation är en spännande och utmanande uppgift som jag ser fram emot att fortsätta med. Jag är övertygad om att vi kan skapa ännu fler synergier mellan våra marknader och arbeta ännu tätare tillsammans mot vår vision”, säger Manfred Hargarten.

“Jag är mycket glad att vi kunnat göra rollen permanent och är säker på att detta stärker våra möjligheter till att hjälpa våra kunder och utveckla vårt kommersiella arbete ytterligare”, säger Robert Dackeskog, VD på Duni Group.

För ytterligare information, kontakta:

Duni Group är marknadsledande inom hållbara och praktiska produkter för dukning och take-away. Koncernen marknadsför och säljer två varumärken, Duni och BioPak, som finns representerade på över 40 marknader. Duni Group har cirka 2 200 anställda i 22 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland, Polen, Nya Zeeland och Thailand. Duni är noterat på NASDAQ Stockholm under namnet "DUNI". ISIN-koden är SE0000616716. Dunigroup.com